Just another blog...just boring....just kidding!!! But Just me!!!



marți, 10 noiembrie 2009

Internetul, drepturile de autor

Este clar faptul că nu putem trăi fara muzică, filme, petreceri, într-un cuvant distracţie. Multe dintre lucrurile care ne fac fericiţi îşi au focarul în minunatul loc numit internet. Acesta este însă şi sursa multor discuţii, precum problemele drepturilor de autor. Este normal ca descărcarea anumitor melodii sa deranjeze pe unii cantăreţi, care doresc, probabil, să facă profit din vazarea albumelor lor. Concertele pe care le au în toată ţara le aduc venituri mari, însă şi managerii lor trebuie platiţi şi de aceea, unele trupe sunt nevoite să dea din profit si celor care le îndrumă.
Ce este de făcut? Voi de care parte a baricadei sunteţi? Gandiţi-vă puţin la viaţa de artist si la implicaţiile ei, atat financiare, cat şi morale şi fizice.

8 comentarii:

  1. Daca esti un artist mare, fanii iti vor cumpara albumele, eu unul sunt pro pirateriei, atat la filme cat si la muzica :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Cantaretii care vor ca albumul lor sa fie cumparat in original trebuie sa aduca ceva original in album.(poze,alte filmari)Singura care e de acor cu downloadul d p net a muzicii e Shakira....

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord cu melodiile descarcate de pe net atat timp cat nu urmaresc un profit din asta. Ei bine, poate doar cel sufletesc... Daca mi-a placut un artist foarte tare, am cumparat albumul. Daca imi place doar o melodie nu vad de ce as da banii pe un intreg album, doar pentru o singura melodie. Pe de alta parte e mult mai usor/practic sa asculti muzica mp3, in masina, pe strada decat sa stai sa schimbi CD-urile. Pana la urma si muzica e tot un produs... Daca vreau sa cumpar masline, am voie sa tot gust din fiecare pana imi place un fel, nu e nimic ilegal...asa e si cu muzica :).... ascult, testez... si apoi aleg, mai ales ca pe internet gasesti cam tot ce vrei si e la indemana..... Nu sunt de acord insa cu cei care fac bani din muzica luata de pe net. Aici legea drepturilor de autor intra in scena...numai sa isi faca autoritatile de la noi treaba

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu practic pirateria. Nu sunt mandra de asta si ii inteleg pe artistii care se plang de fenomen. In cazul meu, nu este o chestiune legata de banii pentru albume, ci mai degraba o chestiune ce are de-a face cu timpul si cu posibilitatea de a-ti organiza eficient muzica. In computerul meu, muzica e asezata pe folderase, pentru fiecare stare de spirit pe care as putea sa o am. De ex: imi place ABBA, dar pe albumul X sunt melodii de mai multe facturi. Ce fac cu „The day before you came” sau cu „The winner takes it all” cand eu am chef de „Mamma mia”? ”

    RăspundețiȘtergere
  5. Din pacate pentru unii si din fericire pentru mine sunt pro piraterie. Explicatia este cat se poate de simpla: daca ma duc acum si imi cumpar un CD dintr-un magazin de specialitate, fie el album sau compilatie cu mai multi artisti... este foarte probabil ca sa imi placa de pe acel CD nu mai mult de 3-4 piese. Asa... imi iau frumos de pe "odeuceu" sau de pe "torente" ce piese imi plac imi fac frumusel un CD si il ascult pana se uzeaza.
    Acum mai spun si altceva... chiar nu este cazul sa le plangem de mila artistilor ca mor de foame ca "niste unii" ca noi le downloadam piesele "moca". Stati linistiti... le vin bani garla de pe drepturile de autor.. odata piesa inregistrata si difuzata pe nu stiu cate posturi radio incep sa curga banii... plus concerte... plus "cantari" pe care le cam practica toti in ultima vreme.Intr-adevar, recunosc si faptul ca daca imi place intr-adevar un artist, trupa etc. si imi place si albumul X pe care l-au scos, ma duc si imi iau si CD original, dar asta se intampla fooarte rar.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu as vrea niste drepturi de autor care sa tina cont de realitate. toata lumea ia muzica si filme de pe net, chiar si cei care si cumpara in mod consecvent. eu asa cred.
    drepturile pica in derizoriu daca legea care le apara cere ceva ce nimeni nu respecta.

    RăspundețiȘtergere
  7. drepturile de autor sunt absolut normal..si e normal sa ii deranjeze "furtul" muncii lor de pe internet...insa internetul este calea cea mai accesibila..;)

    RăspundețiȘtergere
  8. "Concertele pe care le au in toata tara le aduc venituri mari, insa si managerii lor trebuie platiti si de aceea, unele trupe sunt nevoite sa dea din profit si celor care le indruma.
    Ce este de facut? Voi de care parte a baricadei sunteti?"
    Eu zic sa isi concedieze managerii, daca tot le consuma din profit :-?(ma amuza exprimarea)

    RăspundețiȘtergere